Czym jest ad space oraz jak dodawać i edytować powierzchnie reklamowe?


Podstawowe informacje na temat zarządzania powierzchniami reklamowymi poprzez panel NetSalesMedia.

 
Czym jest ad space?

 

Ad space (czasem nazywany także powierzchnią reklamową), to miejsce, w którym publikujesz materiały reklamowe, pobrane z naszego systemu.

Powierzchnia reklamowa to zazwyczaj Twoja strona internetowa lub blog, ale może to być równie dobrze baza mailingowe, aplikacja mobilna, czy powierzchnie internetowe kupowane np. w modelu RTB.

Ponieważ publikacja reklam zazwyczaj odbywa się na konkretnej stronie (Twoim ad space), aplikuj do kampanii z poziomu powierzchni reklamowej, a nie całego konta. Jeśli zamierzasz realizować kampanie na kilku różnych powierzchniach –zgłoś się do kampanii z każdej swojej powierzchni reklamowej osobno.

 
Czy muszę dodawać ad space do systemu?

 

Rejestrując się do naszego systemu, musisz podać swoją powierzchnię reklamową, więc już od pierwszego logowania masz zapisany w systemie swój ad space. Jeśli jednak zamierzasz prowadzić działania reklamowe na więcej niż jednej powierzchni – koniecznie dodaj je do systemu. Jest to bardzo istotne, ponieważ reklamodawcy przyjmując Cię do swojej kampanii muszą dokładnie wiedzieć, na jakiej stronie i w jakim kontekście pojawi się ich marka.

 
Jak mogę dodać ad space?

 

Aby dodać nową powierzchnię reklamową, przejdź do ustawień swojego konta klikając swoją nazwę na górnym pasku panelu, a następnie kliknij opcję „Ad space”:

 

 

Zobaczysz stronę z informacjami na temat powierzchni reklamowych, które dodałeś do swojego konta. Możesz przeglądać swoje ad space’y w widoku miniatur lub w widoku listy. Aby zmienić widok, wystarczy kliknąć odpowiednią ikonkę po prawej stronie.

 

Aby dodać nową powierzchnie reklamową, kliknij przycisk „Dodaj ad space”, który znajduje się tuż pod ikonkami zmieniającymi widok. Zostaniesz przeniesiony na stronę, na której możesz dodać nową powierzchnię reklamową, wypełniając następujące pola:

  • Nazwę Twojej strony – zwykle jest ona tożsama ze słowami użytymi w adresie www.
  • URL swojego space’a – upewnij się, że podajesz prawidłowy adres strony! Na podstawie tej informacji zostanie podjęta decyzja o przyjęciu Cię do kampanii.
  • Kraje promocji – są to kraje, do których kierujesz przekaz na swojej stronie. Zwykle związane jest to z językiem, którego używasz, lub krajem, w którym znajduje się większość osób wchodzących na Twoją stronę.
  • Krótki opis – w tym miejscu możesz opisać, w jaki sposób planujesz promować daną kampanię. To pole jest szczególnie ważne, jeśli jako ad space podajesz swoją stronę firmową, a nie stronę, na której faktycznie planujesz zamieszczać materiały reklamowe. W ten sposób możesz opisać reklamodawcy, jak działa Twoja firma/technologia i jak będziesz promować jego ofertę.

 

Na koniec, upewnij się, że zaznaczyłeś opcję „Aktywny” i kliknij przycisk „dodaj ad space” w prawym dolnym rogu strony.

 
Jak mogę edytować ad space?

 

Będąc w widoku miniatur kliknij przycisk „edytuj” znajdujący się na podglądzie powierzchni reklamowej, którą chcesz edytować. Będąc w widoku listy, kliknij ikonkę przedstawiającą ołówek w wierszu, w którym znajduje się ad space, który chcesz edytować. Ikonka ołówka znajduje się w kolumnie „opcje”.

Zostaniesz przeniesiony na stronę edycji, która wygląda i działa dokładnie tak samo, jak strona dodawania nowej powierzchni (sprawdź wyżej). Po zakończonej edycji pamiętaj, aby kliknąć przycisk „zapisz”, który znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu.

 
Czym jest PID?

 

PID (page ID) to numer, który jest nadawany każdej dodawanej przez Ciebie powierzchni reklamowej. Numer ten jest niezbędny, aby system trackingowy mógł zidentyfikować stronę (np. w raportach).

Możesz sprawdzić PID konkretnej powierzchni przechodząc do widoku tabeli w zakładce z powierzchniami reklamowymi. ID znajdziesz w pierwszej kolumnie tabeli.