Jak aplikować do kampanii?


Z tego artykułu dowiesz się jak aplikować do konkretnych programów dostepnych w NetSalesMedia oraz jak zobaczyć podstawowe komponenty kampanii.

Zanim zaczniesz

 

Jest jedna, najważniejsza rzecz, o której musisz pamiętać zanim zaczniesz zgłaszać się do kampanii. Do programu aplikujesz jako konkretna powierzchnia reklamowa, a nie jako wydawca. Oznacza to, że decyzja o przyjęciu do kampanii zostanie podjęta na podstawie dopasowania wybranego ad space’u do kampanii reklamodawcy, a nie na podstawie całego Twojego konta.

Jeśli posiadasz kilka powierzchni reklamowych (stron, blogów, narzędzi, baz…) i na każdej planujesz prowadzić kampanię – wszystkie z nich powinieneś zgłosić do programu reklamodawcy.

 
Pierwsze kroki

 

Aby przejść do dostępnych kampanii, wystarczy, że klikniesz „Programy” w menu głównym.

Zobaczysz listę reklamodawców, których kampanie dostępne są w systemie. Na liście znajdziesz następujące informacje (od lewej): 

  • Klikając ikonę  przejdziesz na stronę docelową reklamodawcy (landing page, stronę sklepu).
  • Ikonka  przeniesie Cię od razu do materiałów reklamowych dostępnych w kampanii. Ikonka będzie dostępna tylko dla kampanii, do których zostałeś przyjęty. 
  • Klikając  ikonkę przejdziesz do product data feedu udostępnionego przez reklamodawcę. Pamiętaj, że nie we wszystkich kampaniach dostępne są data feedy. 
  • Informacje na temat stawek prowizji i warunków płatności znajdziesz klikając ikonę .
  • Jeśli reklamodawca udostępnia third party tracking, możesz przejść do ustawień i opcji klikając   
  • W ostatniej kolumnie znajdziesz informację na temat statusu Twojego zgłoszenia do kampanii. Jeśli nie aplikowałeś jeszcze do danego programu – w tym miejscu zobaczysz przycisk, dzięki któremu możesz od razu aplikować.
 
Wyszukiwanie programów

 

Jeśli nie znajdziesz kampanii, do której chcesz dołączyć od razu po przejściu do listy kampanii – użyj filtrów, aby ułatwić sobie wyszukiwanie. Gdy klikniesz na „Opcje filtrowania”, rozwinie się następujący panel:

Tuż obok przycisku „Opcje filtrowania” znajdziesz okienko, w którym możesz zmienić swoją powierzchnię reklamową. Pamiętaj, że wybraną tutaj powierzchnię (ad space) reklamodawca będzie oceniać i na podstawie jej dopasowania do kampanii podejmie decyzję, czy przyjmie Cię do swojego programu. Jeśli masz więcej niż jedną powierzchnię reklamową i chcesz promować danego reklamodawcę na kilku, musisz osobno zgłosić do kampanii każdy ad space.

Następne okienko po prawej, to okno wyszukiwania. Możesz tutaj wpisać nazwę szukanej kampanii lub jakieś słowo kluczowe.

W tym samym oknie znajdziesz także opcje filtrowania, które ułatwią Ci znalezienie odpowiedniej dla Ciebie kampanii: 

  • Możesz wyfiltrować reklamodawców, których działania kierowane są na interesujące Cię kraje
  • Możesz wybrać w filtrach wyłącznie jednego reklamodawcę
  • Możesz wybrać interesujące Cię kategorie kampanii
  • Istnieje także możliwość wybrania etykiet, które zostały przypisane do kampanii 
  • Możesz wyfiltrować także te kampanie, w których zostałeś zaakceptowany albo takie, do których nie zostałeś przyjęt

Po wybraniu odpowiednich filtrów kliknij przycisk „Szukaj” znajdujący się pod opcjami filtrowania.

 
Dołączenie do programu

 

Aby zgłosić się do kampanii, kliknij przycisk „Aplikuj” z prawej strony wiersza, w którym znajduje się wybrany przez Ciebie program. Wyświetli Ci się wówczas okno z opisem kampanii i warunkami, które musisz znać dołączając. Aby aplikacja została wysłana do reklamodawcy, musisz potwierdzić, że zapoznałeś się z warunkami programu i przycisnąć przycisk aplikacji, który znajdziesz na dole strony.

Gdy to zrobisz, zostaniesz ponownie przekierowany do strony z listą kampanii. Możesz wtedy zobaczyć, że kampania, do której przed chwilą aplikowałeś, ma już inny status. Weryfikacja Twojego zgłoszenia może potrwać od 24 godzin do kilku dni roboczych – zależnie od tego, jaki proces weryfikacyjny jest przyjęty przez reklamodawcę. Jeśli po 48 godzinach od daty zgłoszenia nie otrzymasz informacji na temat zmiany statusu – koniecznie zgłoś to naszej obsłudze.