Jak korzystać z funkcji Raportowanie


Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób korzystać z funkcji generowania raportów dostępnej w NetSalesMedia.

 

Zanim zaczniesz

Sekcja raportów znajduje się w bocznym menu po lewej stronie w zakładce Raportowanie – tam też wybierasz rodzaj raportu, który chcesz wygenerować (możesz też zamieniać rodzaj raportu już po wygenerowaniu). Każdy raport możesz dowolnie (w ramach możliwości) przefiltrować tak aby uzyskać satysfakcjonujący Cię obraz działań natomiast każdy filtr możesz zapisać aby skorzystać z niego ponownie w przyszłości.

Pierwsze kroki

W naszym systemie rozróżniamy kilka rodzajów raportów – są to:

  • Czasowy – pokazujący zarejestrowane transakcje w określonym czasie (dnia-tygodnia-miesiąca)
  • Reklamodawcy – pokazujący która kampania uzyskała jaki wynik
  • Kategoria trackingu – raport pokazuje każdą kategorie trackingu w której działasz, w każdej kampanii
  • Adspace – raport grupuje wyniki po Twoich adspace – powierzchniach reklamowych
  • Sub ID – jeśli używasz dodatkowych parametrów w linkach trackujących możesz pogrupować wyniki po tych parametrach
  • Referrer – raport generuje zestawienie źródeł polecających. Mianem polecającego (ang referrer) określa się inne źródło ruchu niż organic (wyszukiwarka) i direct (bezpośrednie).
  • Admedia – raport grupuje wyniki po używanych kreacjach reklamowych
  • Konwersje – raport grupuje wyniki po konwersjach (pojedynczych transakcjach); tutaj możesz sprawdzić przykładowo ID zamówienia i status konwersji

Aby wygenerować raport, kliknij w interesującą Cię kategorię – a po ustawieniu odpowiednich filtrów kliknij Pokaż.

Nasz system standardowo pokazuje raport z ostatnich 7 dni, ale możesz ustawić dowolny zakres dat lub skorzystać z wcześniej już zdefiniowanych. Możesz także przefiltrować raport po: reklamodawcy, kategorii trackingu, celach konwersji, adspace czy statusie transakcji.

Struktura raportu

Przejdźmy do poszczególnych elementów składowych przykładowo wygenerowanego raportu. Po lewej stronie znajdziesz spis kampanii, w których bierzesz udział. Zauważysz też od razu, że jest on podzielony na dwie części: Traffic i Konwersje. Sekcja traffic zbiera dane z ruchu (emisje i kliknięcia), natomiast sekcja konwersje zbiera dane z akcji (np. zakup, lead itd), z Twojej powierzchni reklamowej. Możesz ukryć sekcję jeśli nie jest Ci potrzebna. Niektóre statystyki możesz dodatkowo rozwinąć za pomocą „plusika” po lewej stronie. Cały raport możesz także uporządkować wg wartości rosnących lub malejących za pomocą opcji sortowania (strzałka). Omówmy po kolei co znajdziesz w przykładowym raporcie:

 

Traffic

Sekcja traffic śledzi ruch w Twoich kampaniach – jest ona użyteczna jeśli bierzesz udział w kampaniach rozliczanych za kliki (np. mailing). W tej sekcji znajdziesz:

Wyświetlenia – ile razy Twoja kreacja została wyświetlona, masz dostęp także do liczby „paid views” czyli płatnych jeśli w kampanii jest dostępny taki model rozliczeń

Kliki – ile razy materiały reklamowe na Twojej stronie zostały kliknięte, tu także masz dostęp do dodatkowych statystyk tj. podziału na „raw clicks” (wszystkie kliki) oraz „paid clicks” (kliki za które jesteś wynagradzany w kampanii np. kliki unikalne)

CTR – czyli Click Through Rate oznacza współczynnik klikalności - to procentowa liczba kliknięć w stosunku to wszystkich wyświetleń kreacji reklamowych

Prowizja – kwota prowizji którą zarobiłeś za Traffic

Konwersje

Numer – to łączna liczba konwersji, które wygenerowałeś w danej kampanii

Dochód – to wartość transakcji jaką wygenerowałeś dla danego Reklamodawcy (dotyczy to kampanii w których zliczamy zakupy przez Internet)

Prowizja – to kwota którą zarobiłeś w danej kampanii za wygenerowane konwersje

CONV – to  wskaźnik Conversion Rate, który wskazuje stosunek ilości konwersji do ilości kliknięć

W tej sekcji masz dostęp także do szerszych statystyk tj. post-view oraz post-click. Zależnie od tego w jaki z tych dwóch sposobów rozliczana jest kampania tam znajdziesz uzupełnione dane.

Możesz także sprawdzić na jakim etapie jest weryfikacja konwersji klikając w strzałkę obok podanej kwoty – to spowoduje rozwinięcie krótkiego menu, w którym otrzymasz podgląd jednego z trzech statusów transakcji: otwarte, odrzucone lub zaakceptowane.

Eksport raportów

Ostatnią rzeczą, o której warto wiedzieć jest eksport. Każdy z raportów możesz również pobrać. Możesz tego dokonać na dwa sposoby: albo z poziomu raportu jeśli chcesz wyeksportować raport z konkretnymi już parametrami czy filtrem (np. własnym, wcześniej zapisanym) albo z poziomu zakładki Eksportuj gdzie ustalasz tylko interesujący Cię okres czasu, a system sam wygeneruje raporty wg głównych kategorii.

Każdy raport możesz pobrać jako plik .xlsx (MS Excel) .csv (Coma Separated Values) lub .xml (Extensible Markup Language).