Jak pobierać materiały reklamowe ad media?

Aby rozpocząć promowanie reklamodawcy, do którego programu zostałeś zaakceptowany, będziesz potrzebować kreacji reklamowych (ad media). Ad media to bannery, linki, kreacje mailingowe czy data feedy, które zawierają specjalne kody trackingowe (afiliacyjne), dzięki którym w systemie zliczane będą transakcje generowane przez twoich użytkowników.

Kreacje reklamowe (ad media)

 

Aby rozpocząć promowanie reklamodawcy, do którego programu zostałeś zaakceptowany, będziesz potrzebować kreacji reklamowych (ad media). Ad media to bannery, linki, kreacje mailingowe czy data feedy, które zawierają specjalne kody trackingowe (afiliacyjne), dzięki którym w systemie zliczane będą transakcje generowane przez twoich użytkowników.

Kreacje znajdziesz w klikając przycisk „Ad media” w menu głównym, a także w sekcji „Programy” pod ikonką 

Po przejściu do zakładki kreacji, widoczny będzie następujący panel:

Wybór kreacji

 

W zakładce Ad media znajdziesz dwie główne sekcje: wyszukiwarkę oraz wyniki wyszukiwania. By znaleźć odpowiednią kreację:

  • wybierz powierzchnię reklamową, na której chcesz używać kreacji (bardzo ważny krok pod względem raportowania. Transakcje będą przypisywać się do powierzchni, którą wybierzesz w tym kroku);
  • wybierz reklamodawcę
  • kliknij „szukaj” w prawym dolnym rogu.

Jeżeli chciałbyś zawęzić swoje wyniki wyszukiwana, możesz zastosować następujące filtry:

  • typ kreacji: Banner, Link, Kreacja HTML.
  • słowo kluczoew, ID kreacji
  • data dodania kreacji
  • wymiary (w przypadku banerów)
 
Właściwości kreacji

 

W wynikach wyświetlą się wszystkie kreacje, które spełniają wybrane kryteria. W lewym górnym rogu zobaczysz dokładną liczbę dostępnych materiałów reklamowych, posegregowanych w różnych folderach. By zawęzić wybór do folderu, który Cię interesuje, wystarczy na niego kliknąć. Wszystkie kreacje w danej kategorii będą wyświetlane po prawej stronie.

Każdy wiersz w wynikach prezentuje jedną kreację – możesz ją szybko podejrzeć w prawej kolumnie. Jeśli ją klikniesz – zobaczysz kreację w pełnych wymiarach.

W każdym wierszu znajdziesz także:

  • ID kreacji
  • nazwę kreacji
  • zestaw (linię kreacyjną), do której należy kreacja
  • datę aktualizacji
  • wymiary (tylko w przypadku banerów)
  • podgląd kreacji
  • checkbox, który możesz kliknąć, aby wybrać kreację i wykonać na niej jakąś akcję

By wyeksportować kreację, wystarczy zaznaczyć przypisany do niej checkbox i kliknąć przycisk „export” w prawym dolnym rogu strony. Oczywiście możesz wyeksportować kilka kreacji jednocześnie.

W lewym dolnym rogu każdego wyniku wyszukiwania kreacji, znajdziesz następujące opcje:

  • kod kliknięć
  • dodatkowe opcje
  • Landing Page

Jeżeli chcesz w szybki sposób uzyskać kod trackingowy zaimplementowany w danej kreacji, kliknij w opcję „kod kliknięć”. Wyświetli się link trackingowy (afiliacyjny), który zaimplementowany jest w kreacji. Kopiując go możesz sprawdzić, czy kliki generowane przez niego będą poprawnie zliczone, a Twoi użytkownicy przekierowani na stronę reklamodawcy.

Jeśli wolisz pobrać kreację jako obraz, pamiętaj, aby dodać do niej później odpowiedni kod kliknięć. Jest on niezbędny, aby zliczały się akcje generowane poprzez daną kreację.

W dodatkowych opcjach znajdziesz:

  • Możliwość dodania dodatkowego parametru, tzw. Sub ID. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, do czego można wykorzystać parametry Sub ID albo masz problem z ich dodaniem – napisz do nas.
  • Możliwość wyświetlenia linku trackującego jako kodu HTML. Dzięki temu możesz zaimplementować kreację bezpośrednio do kodu źródłowego Twojej powierzchni reklamowej. Tutaj też znajdziesz odpowiedni kod, jeżeli działasz na kreacjach w formacie HTML.
  • Kod wyświetlenia kreacji, dzięki któremu możesz zliczać nie tylko kliknięcia w swój banner, ale także jego wyświetlenia.
  • Wcześniej wspomniany kod kliknięć.
  • Link w wersji przyjaznej SEO. By dowiedzieć się więcej o trackingu SEO-friendly, napisz do nas

Kod wyświetlenia

Kod wyświetlenia kreacji reklamowej wygląda zawsze w podobny sposób:

http://nsm.tr.netsalesmedia.pl/ts/i123456789/tsv?amc=con.cubegroup.56789.012345&smc1=501

Składa się on z następujących części:

  • http://
  • nsm.tr.netsalesmedia.pl – jest domeną trackingową używaną przez sieć do zliczania transakcji
  • ts – element, dzięki któremu upewnisz się, że tracking jest aktywny;
  • i123456789 – ID linku trackującego;
  • „tsv” oznacza, że ten kod trackujący używany jest do śledzenia wyświetleń.
  • o parametr amc, który odpowiada za identyfikacje przepływającego przez link ruchu. Zawiera on następujące kody:
  • kod dis identyfikujący kanał z jakiego płynie traffic;
  • platform – kod wskazujący na platformę, do której należy kreacja;
  • pierwszy kod numeryczny po „platform” identyfikuje wydawcę (jest on dokładnie taki sam jak twoje ID w systemie);
  • drugi kod identyfikuje twoją powierzchnię reklamową, do której przypisany jest link;
  • trzeci kod identyfikuje kreację reklamową, do której przypisany jest link;

Kod kliknięć:

Kod kliknięć w kreację reklamową wygląda zawsze w podobny sposób:

http://nsm.tr.netsalesmedia.pl/ts/i123456789/tsc?amc=con.cubegroup. 56789.012345&smc1=501

Składa się on z następujących części:

  • http://
  • nsm.tr.netsalesmedia.pl – jest domeną trackingową używaną przez sieć do zliczania transakcji
  • ts – jest elementem, dzięki któremu upewnisz się, że tracking jest aktywny;
  • i123456789 – ID linku trackującego;
  • tsc oznacza, że ten kod trackujący używany jest do śledzenia klików.
  • Jako ostatnie rozróżniamy co najmniej dwa parametry z poniżej wymienionych:
  • parametr amc, który odpowiada za identyfikacje przepływającego przez link ruchu. Zawiera on następujące kody:
  • kod dis identyfikujący kanał z jakiego płynie traffic;
  • platform – kod wskazujący na platformę, do której należy kreacja;
  • pierwszy kod numeryczny po platform identyfikuje wydawcę i jest on dokładnie taki sam jak twoje ID w systemie;
  • drugi kod identyfikuje twoją powierzchnię reklamową, do której przypisany jest cały link;
  • trzeci kod identyfikuje kreację reklamową, do której przypisany jest cały link.